مارکتینگ
اصلا چرا مارکتینگ آفلاین؟
تا به حال به این موضوع دقت کردهاید کسی که در خیابان به گوشی موبایل خود خیره شده یا کسی که روی صندلی، پشت لپتاپ خود نشسته و غرق دنیای اینترنت است چهکار میکند؟ جواب در اکثر مواقع هیچ است! در واقع میتوان گفت آنها هیچ کاری نمیکنند. البته که در حال رسیدگی به امور خود هستند اما چشمهایشان محو کار خودشان شده است. مارکتینگ آنلاین با وجود مزایای فراوان خود روز به روز با چالشهای فراوانی همراه میشود.
البته اشتباه برداشت نکنید! منظور این نیست که مارکتینگ آنلاین کاربردی ندارد. بلکه بسیار کاربردی و ارزشمند است، اما کمپینهای مارکتینگ موفق آنهایی هستند که تعادل بین آفلاین و آنلاین را رعایت میکنند. از آنجایی که بیشتر شرکتها تمام تخممرغهای خود را در «سبد آنلاین» میگذارند، در حال از دست دادن پتانسیلهای فراوان مارکتینگ آفلاین مانند: ایمیلهای مستقیم، مراکز تماس، بنرهای خیابانی و مجلهای هستند. این قابلیتها نه تنها امروزه از بین نرفته اند، بلکه روز به روز قوی تر هم میشوند.
با وجود اینکه تقریبا تمام تبلیغات استارتآپها به صورت آنلاین است، اما مارکتینگ آفلاین مهمتر از چیزیست که اکثر مردم فکر میکنند و مخاطبان راحتتر با آن ارتباط برقرار میکنند. من به شخصه در برخی زمانها به مرحلهی «چند دقیقه صبر کن! من به استراحت کوتاهی نیاز دارم و باید از محیطی/ ابزاری که با آن کار میکنم خارج شوم. من نیاز به یک سرگرمی واقعی دارم» میرسم و من تنها کسی نیستم که بعضی اوقات نیاز به فاصله از تکنولوژی کاری دارم.
در حال حاظر پس زدن دنیای دیجیتال خشک و بدون هیجان در حال گسترش است. کتاب «ظهور تکنولوژی اعتیاد آور و روش نگه داشتن ما در آن» یکی از هزاران نمونههایی است که خستگی مخاطبان از این وضع را نشان میدهد.
رقابت
مارکتینگ آفلاین نه تنها راه خوبی برای ارتباط با مخاطبانی که نیاز به این فاصله دارند است، بلکه باعث ایجاد یک تعادل در ارتباط با مخاطبان در دنیای آنلاین و آفلاین میشود. گذشته از آن، اگر رقبای شما از پتانسیل این روشها استفاده نمیکنند، در واقع فرصت تسخیر کردن راحت و حیاتی این کانالها را به شما داده اند.
عمدتا شرکتها با باور به «گران» بودن مارکتینگ آفلاین به تمامی پتانسیلهای آن بی توجهی میکنند. در صورتی که اگر مارکتینگ آفلاین شما به طور مهندسی و دقیق صورت گرفته باشد، بازدهی سرمایه گذاری آن به شدت بالا تر است. قدیمی و برای «بابابزرگ»ها بودن، عمده دلیل دیگر برای توجیه استفاده نکردن از روش آفلاین است. در صورتی که تمامی رنج گروههای سنی از دیدن یک پوستر زیبا و چاپ شده روی کاغذ لذت بیشتری میبرند.
فعالیت ما
امروزه بسیاری از کمپانیهای بزرگ دنیا مانند IKEA و Amazon از فناوری واقعیت افزوده برای تاثیر گذاری روی انتخاب کاربران استفاده میکنند. برای مثال شرکتهای بزرگ تولید کننده وسایل خانگی از این قابلیت استفاده میکنند تا مشتریان قبل از خرید بتوانند محصول مورد نظر را در جای واقعی خود ببینند و با اطمینان کامل آن را خریداری کنند. شبکههای مجازی بزرگ مانند Snapchat، Facebook و Instagram نیز به تازگی از این قابلیت برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان استفاده میکنند. مردم نیز از هر رنج سنی با استفاده از فیلترهای «طرح حیوانات» این شبکهها لذت میبرند و عکسهای خود را به اشتراک میگذارند!
مارکتینگ با استفاده از فناوری «واقعیت افزوده» نه تنها به ارائهی یک تجربهی عمیق و به یاد ماندنی از محصول منجر میشود، بلکه با ادغام مارکتینگ آفلاین و آنلاین و داشتن جنبهی سرگرمی میتواند انقلابی را در این عرصه بوجود آورد.
«کمپینهای مارکتینگ موفق آنهایی هستند که تعادل بین آفلاین و آنلاین را رعایت میکنند» و کمپینهای مارکتینگ خیلی موفق، آنلاین و آفلاین را در هم مخلوط میکنند.
راه حل ما
کاری که ما انجام میدهیم، ایجاد یک بُعد جدید و به صورت واقعیت افزوده بر روی تمامی محصولات است. طبق تجربیات گذشته و بازخورد بدست آمده از مشتریان قبلی، این فعالیت به شدت برای نوجوانان و جوانان هیجانانگیز بوده و باعث جذاب شدن برند مورد نظر میگردد. البته که ارائهی سرویس فوقالعاده به مشتریان بسیار در دید آنها به برند شما موثر است؛ اما تنها دلیل اینکه مشتریان را به استفاده مجدد از خدمات شما تشویق کند، نمیباشد. امروزه در مارکتینگ و با توجه به تجربیات کسب شده، از عمده دلایلی که مشتریان به فعالیت شما جذب میگردند را میتوان در خاص، جذاب و شیک بودن تجربهای که شما به آنها ارائه میدهید ، یافت .
گروه ما با داشتن مهارت کافی، میتواند مسئولیت طراحی و هوشمند سازی و چاپ تمامی کارتها، بنرها و فیلمهای شما را به عهده بگیرد. کانالهای ارتباطی ما با مخاطبان از طریق اینستاگرام، لینکدین، تراکتهای خیابانی و تبلیغات شرکت هایی که به آن ها خدمات ارائه میدهیم است.